A time never to forget! - Reisverslag uit Perth, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu A time never to forget! - Reisverslag uit Perth, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu

A time never to forget!

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

16 Oktober 2014 | Australië, Perth

Het eerste deel van mijn verblijf in Australië zit er bijna op, zo sta ik alweer aan de vooravond van een nieuw avontuur. Mijn eerste 10 dagen in Perth zitten er bijna op en zijn echt omgevlogen, en voelt het alsof ik hier al weken zit. Morgen avond vliegen Paula en ik in een ruim 5 uur durende vlucht naar de andere kant van Australië. Hier heb ik uiteraard super veel zin in, het ‘echte’ rondreizen gaat dan beginnen. Maar het betekend ook dat ik, voor waarschijnlijk een lange tijd, Maria niet meer in real life zal zien.. Ik ben super blij en bijzonder dankbaar dat ik een kijkje heb mogen nemen in het huidige leven van Maria, Bas en Mirthe hier in Australië. Door bij hun te verblijven en door Maria op sleeptouw te zijn genomen naar de hotspots van Perth heb ik op een zeer aangename wijze kennis gemaakt met Australië.

Wat mij direct al is opgevallen is dat de mensen bijzonder vriendelijk en ook geduldig zijn. De kreet ‘no worries’ heb ik al meerdere keren gehoord. Naast dat dit vaak als gewoonte wordt gezegd wordt dit ook uitgedragen door de bevolking. Ik heb in deze 10 dagen nog geen toeterende auto gehoord en ook geen verontwaardigde blik als ik per ongeluk tegen iemand aan bots. Ik voel mij echt super op mijn gemak ik deze wereld stad.

De afgelopen dagen heb ik genoten van het heerlijke weer en van mijn gastgezing, hihi. Zo hebben we bijna alle dagen heerlijk buiten kunnen ontbijten. Ook hebben we nog een rondje hardgelopen in de buurt, een gevangenis bezocht, een prachtige tour door de Swan Valley gemaakt. Afgelopen maandag hebben we een dagje doorgebracht op Rottnest Island, het Schiermonnikoog van NL. Werkelijk een paradijs op aarde met prachtige baaien met helder blauw water. Daar ook voor het eerst oog-in-oog gestaan met een slang: no worries, er kwam geen behoefte bij mij op om dat beest te aaien. Als de wiedeweerga zelf een reuze sprong achteruit gemaakt ( wat mogelijk nog gevaarlijker was, hihi).
Ook kennisgemaakt met de iets onschuldigere dieren die Australië gelukkig ook rijk is, de kangoeroe. Super cool deze zo aan de kant van de weg te zien staan, levend! Tussen al deze indrukken door ook nog de tijd gevonden te relaxen op the beach. Dit is niet ongemerkt voorbij gegaan en voor ik het wist stond er een camera op mij gericht en werd ik geïnterviewd door een regionale tv zender over het weer. Super hilarious ofcourse, hihi. Tot op heden echter nog niet herkend op straat, mogelijk komt dat nog… we wachten het af.

Ongetwijfeld ben ik heel wat vergeten te schrijven hiero maar volgens mij is dit verhaal al weer lang genoeg.
Nog even denk ik niet aan het afscheid van morgen.. maar met veel plezier kijk ik uit naar het avontuur wat mij nog te wachten staat.
Tot snel,

Liefs Karin

  • 16 Oktober 2014 - 17:09

    Pa En Ma:

    We hadden natuurlijk al het nodige gehoord maar het klinkt allemaal heel goed. Blij dat je zo goed opgevangen wordt bij Maria. We weten wat ze moet doormaken. Voor har bijna afgelopen en de nieuwe oppas is gearriveerd, zijn wij ook weer rustig. Het grote avontuur kan nu echt beginnen. We horen wel weer en zeggen No worries. Haven nog een paar weken fun in aussie land

  • 16 Oktober 2014 - 20:42

    Peter Lisa & Esmee:

    Je maakt weer genoeg mee! (Hadden ook niet anders verwacht)
    Volgende reis maar naar Hollywood om dé grote stap op het wite doek te maken?
    Respect voor Maria en haar gezin.. die zullen ook wel even bij moeten komen van al die sterallures
    Veel plezier en tot het volgende verhaal!! Groetjes

  • 21 Oktober 2014 - 05:37

    Gastgezin:

    Vrouw Holties, het was een waar genoegen jou hier te hebben(en ook Paula!!!!) Niks niet sleeptouw, nee vakantie time also for us! Bedankt voor de fijne tijd... We build a lot of new precious memories :)! See you soon and no worries! Liefs

  • 22 Oktober 2014 - 09:36

    Karin :

    Klinkt heerlijk allemaal! Natuurlijk een hartelijk en gastvrij ontvangst door onze Maria!
    En ze hebben zelfs Frozen.....
    Het is hier maar een beetje saai en kaal zonder je, maar ik kom de weken wel door;-)
    Heel veel plezier en de volgende keer stokstijf blijven staan voor een slang, krokodil of anders.... Liefs! Ook voor Paula!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 42306

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 28 April 2016

Karin goes Down Under (again)

05 Oktober 2014 - 14 November 2014

Down under, Australië

04 September 2011 - 20 September 2011

Het wilde westen, USA

14 Februari 2010 - 26 Februari 2010

Rusland

20 September 2008 - 22 Januari 2009

Chipata Zambia

Landen bezocht: