The Roadtrip has started, en hoe.....! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu The Roadtrip has started, en hoe.....! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu

The Roadtrip has started, en hoe.....!

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

22 Oktober 2014 | Australië, Agnes Water

Daag,

Waarschuwing vooraf…deze tekst heb ik getypt nadat ik 10 uur in een bus heb gezeten gedurende de nacht. Met enige vermoeidheid zal ik proberen deze afgelopen week kort en bondig samen te vatten.

Naast dat ik alweer een behoorlijk eindje heb gevlogen afgelopen vrijdag vliegt ook de tijd. Ik ben hier al weer ruim twee weken maar als ik kijk naar alles wat ik al gezien en gedaan heb voelt het alsof het veel langer is. Paula is er ook ‘nog’ maar 1 week maar ook dat voelt al veel langer.
Afgelopen vrijdag begon voor Paula en mijzelf dan toch echt ons grote avontuur. Na 10 heerlijke dagen Perth, waarbij Maria op een geweldige manier ons heeft doen kennismaken met deze wereldstad was het tijd voor deel II. Na het plengen van toch wel een traantje bij het afscheid zijn wij zaterdagmorgen in alle vroegte gearriveerd in Cairns. Met nog 2 uur tijdverschil erbij hebben we nu 8 uur tijdsverschil met NL. We hadden al een hotel besproken vanaf vrijdag waardoor we direct onze kamer in konden en de bedden konden gaan testen, inmiddels was het zo’n 5.15 AM. Ver na mijn bedtijd zeg maar . Na een paar uurtjes slaap zijn we Cairns gaan verkennen. Het is een gezellige stad in het noorden van Australië en bekend om zijn regenwoud en the Great Barrier Reef. En met ook weer fantastische publieke voorzieningen Slim als wij zijn hebben we ons voor laten lichten over de verschillende mogelijkheden bij de plaatselijke VVV voor een dagtrip in het regenwoud de volgende dag. Naast dat we die trip hebben geregeld hebben we ook concrete plannen gemaakt voor onze reis van Cairns naar Brisbane. Besloten om dit per hop on- hop of bus te doen, de Greyhound. Dit houdt in dat we in totaal 29 uur in de bus moeten zitten maar hier zullen we 5 dagen over doen, later meer…

De daytrip naar het regenwoud iets boven Cairns was super gaaf om te doen. Per bus zijn we (Paula, mijzelf een backpackende Italiaan) afgezet bij een wildlife park. Aldaar dieren in gevangenschap gezien die je ook daadwerkelijk in het wild tegen kan komen, denk hierbij aan slangen, koala, kangoeroe, krokodillen, hagedissen en de dingo. En nog wel meer maar daar kom ik nu even niet op… Oja, ook nog de levensgevaarlijke Calobari. Na dit park gingen we op bezoek bij de aborignals, zij lieten zien hoe ze hun dingereedoo bespelen, hoe je speer moet werken in uiteraard hoe je een boemerang moet gooien. Dit laatste mochten wij zelf ook proberen en dit ging mij niet heel beroerd af, ik moet zeker nog zo’n ding scoren. Overduidelijk een ongekend talent . Ook hebben we tussen de japanners en de chinezen, die je echt werkelijk overal in grote getalen ziet, een aantal rituele dansen te zien gekregen. Super leuk! Ook hebben we een toch door de jungle gemaakt met een Army Duck, deze kan zowel op het land als in het water zich voortbewegen. Dat alleen al vond ik een hele attractie. Laat staan de wonderschone natuur die we te zien hebben gekregen. Echt wonderlijk mooi en tegelijkertijd ook onbeschrijfelijk. Hier ga ik dus mijn best ook niet voor doen, hopelijk wekken de foto’s enigszins een indruk.

De volgende dag alweer vroeg uit de veren.. dag 1 op de Greyhound stond op het programma. Om 7.45 vertrokken we met de bus uit Cairns en om ongeveer 19.00 arriveerden we op onze bestemming voor die nacht, Airlie Beach. Dat klinkt heel lang in die bus, dat is het natuurlijk ook maar ik had er eigenlijk wel zin in. Even een dagje gewoon zitten, niet te veel hoeven of moeten. Het is een hele relaxte manier van reizen en het is echt genieten wanneer ik naar buiten kijk. Wij zaten achter de chauffeur en zodoende hadden we mooi zicht op de weg en de omgeving. Bijzonder mooi was het om te zien hoe het groene landschap langzamerhand steeds droger en dorrer (is volgens mij geen woord maar hopelijk wordt er begrepen wat ik bedoel) werd. Ook de bergen op de achtergrond zijn fenominaal, zeker wanneer de wolken zich voor de zon verschuiven en er een prachtige schaduw over een deel van de berg valt. Het deed me denken aan Afrika, zeker ook vanwege de vele kilometers bijna onbevolkte oppervlakten.

Gestrand in Airlie Beach zijn we in de backpackers (BP) hemel aangekomen volgens mij, wij verbleven ook echt in zo’n BP hostel. Grappig om mee te maken, om samen met Paula ongeveer 1 vierkante meter te delen en te klein bedje voor ons tweeen. S’ avonds een gezellige sfeer door het hele dorpje, live muziek en overal werd er gezellig gedronken, wij passen hier wonderwel toch ook prima tussen, hihi. Na een goede nacht rust stond er dinsdag een tour naar de Whitsundayislands op het programma, deze duurde een halve dag waardoor we voor het eerst in een aantal dagen weer een beetje bij en uit konden slapen. Heerlijk was dat even. Rond 11.30 stonden we klaar om onze tour te beginnen, ook dit was onbeschrijvelijk mooi. Met de boot langs 2 van die eilanden gevoerd nadat we af werden gezet op het onbewoonde, 5 KM tellende parelwitte strand AKA WhiteHaven Beach. En even genieten was dat, ons een beetje kennende hebben we dat dus ook behoorlijk gedaan. Na de tour, deze was rond 18.00 afgelopen, moesten we ons nog ergens zien te douchen en voor te bereiden op de nacht in de bus, dit alles is gelukt. De nacht op de bus was ook weer goed te doen, heerlijk naar buiten kijken, we hebben zowaar een koala et jong net niet aangereden. Ook hebben we kangoeroes en walibi’s gespot ( en dan wel de levende variant, doden liggen er zeer regelmatig in de berm). Haast niet eens tijd om de binnenkant van mijn ogen te bekijken, nu gaat dat ook heel moeilijk in een zeer hobbelende bus die gedurende zo’n 2 uur af moest wijken van de highway vanwege een ongeluk. Met als gevolg dat wij over smalle, berg op- en afgaande, slingende wegen moesten rijden. Best een heel avontuur, zeker toen de driver zich behoorlijk had vergist in een gat in de weg waardoor de bus, en dus ook de passagiers, al een gek op en neer door de bus werd geslingerd. De driver zelf hield het stuur gelukkig goed vast en naast wat blikschade helemaal goed afgelopen. Wel kan ik je vertellen dat je daarna niet meer een heel fijn gevoel de ogen even dicht kan doen…

Maar goed, alles voor het avontuur. En zo zit ik nu in Agnes Water, gezellig saampjes met Paula. Wij hebben het sper naar ons zin. Ik ben even zo vrij om ook namens haar te spreken. We lachen wat af met elkaar en hebben mooie gesprekken. Komende dagen nog weer in de bus al hebben we het grootste stuk al gehad, Fraser Island gaan we nog aandoen voordat we via Brisbane naar Sydney vliegen. Ik kijk stiekem wel een beetje uit naar 5 dagen Sydney, even geen gereis meer. FF bijtanken.
Ik hou jullie op de hoogte, laat gerust een reactie achter. Ik vind het leuk om te zien wie dit zoal leest. Is toch weer een heel verhaal geworden.. Stop er nu dan ook maar mee, moet nog wat slaap in halen.

Veel liefs Karin

  • 22 Oktober 2014 - 10:04

    Arno En Jet:

    Hoi Karin,

    Wat een belevenissen allemaal! Ondanks dat wij Australië nog niet hebben aangedaan, kunnen we wel aardig met je meeleven wat betreft de backpackers plaatsen en de nachtbus!! Moet je een keer gedaan hebben laten we maar zeggen...

    Veel plezier nog!

    Groetjes,

    Arno en Jet

  • 22 Oktober 2014 - 11:10

    Niels En Geke:

    Wauw, dat klinkt fantastisch! We vroegen ons al af hoeveel tijdverschil er zou zijn, gezien de meeste berichtjes hier midden in de nacht aankomen ;)
    Hier loopt de spanning inmiddels ook op, maar behalve een storm buiten hier binnen alles nog erg rustig ;)
    Geniet ze lekker verder daar! Lijkt ons super om straks je verhalen te horen en foto's te zien!

    Liefs Niels en Geke

  • 22 Oktober 2014 - 18:35

    Ina:

    Hoi Karin,

    Leuk om het lezen wat jullie allemaal doen. En fijn dat jullie het samen zo naar de zin hebben. Heel veel plezier nog en groetjes aan Paula. Lieve groeten, Ina.

  • 24 Oktober 2014 - 03:58

    Maria:

    wauwie, wat een geweldige reis maken jullie toch!

  • 24 Oktober 2014 - 18:28

    Frits:

    Hallo mama

    Hier een kort bericht van mij. Je weet nog wel de kleine opdonder die nu bij Opa en Oma is. Opa heeft de reisverslagen voorgelezen en ik maak me nu een beetje zorgen. Je vermaakt je zo goed kom je me wel weer ophalen? Het is hier wel leuk maar toch niet zo leuk als bij jou. Oma is plotseling allergisch voor mij geworden en aan Opa heb ik ook niet veel. Dan de welbekende viese katten die af en toe Even een blik in mijn kooitje werpen. En af en toe ook nog een hond die tegen de muur is gebotst. Samengevat stel ik de vraag kom je terug want ik zag ook een foto van jou en een handsome piloot. Maar ik leg me er nog wel drie weken bij neer. Veel plezier nog en tot over drie weekjes.

    Groeten en een dikke knuffel van Frits

  • 24 Oktober 2014 - 20:13

    Sander:

    Ha zussie, wat een belevenissen aan die andere kant van de wereld... Mooi dat we het zo mee kunnen maken in verhaalvorm en foto's via de App..
    Lucas kan het nog niet zo goed lezen, maar we leggen het wel uit aan hem..


    Groeten Sander, Hilda en Lucas

  • 26 Oktober 2014 - 10:06

    Janna:

    Wauw Karin, wat een belevenissen! Wat fijn dat jullie samen genieten van Australië. Heel veel plezier nog met de resterende avonturen!
    Xxx

  • 26 Oktober 2014 - 16:19

    BeBtine:

    Hi Karin,
    Wat heb je dat mooi op papier gezet!
    Heel leuk om te lezen. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. (=
    Ook goed om te horen dat de busreis zo goed bevalt. Ik herken het gevoel van even niets hoeven.. Fijn kan dat zijn. Zo'n reis is erg intensief. Super dat jullie er samen zo van genieten.
    Ik kijk uit naar een nieuw verhaal.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 42294

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 28 April 2016

Karin goes Down Under (again)

05 Oktober 2014 - 14 November 2014

Down under, Australië

04 September 2011 - 20 September 2011

Het wilde westen, USA

14 Februari 2010 - 26 Februari 2010

Rusland

20 September 2008 - 22 Januari 2009

Chipata Zambia

Landen bezocht: