Karin @ Bondi - Reisverslag uit Sydney, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu Karin @ Bondi - Reisverslag uit Sydney, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu

Karin @ Bondi

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

28 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Okey… waar was ik gebleven.. Hier wil ik niet te hard over hoeven nadenken want dat past niet geheel bij het moment waarop ik dit zit te typen… Stel je voor: ik zit 3 hoog op ons balkon, uitzicht op Bondi Beach waar Paula zich als het goed is nu begeeft, zo’n 28 graden, fris briesje erbij en een biertje. Nou, wat wil een mens nog meer. Vandaag even geen gereis, geen trip, slechts enkele foto’s en slechts met mijzelf. Vandaag zijn Paula en ik ons eigen gang gegaan hier in Sydney. Hier waren we beiden wel even aan toe, lekker even lanterfanten en doen waar je zin in hebt.. Helemaal top!

Maar voordat wij Sydney zijn ingevlogen hebben wij al weer heel wat mogen beleven… Inmiddels weet ik ook al weer waar ik gebleven ben: in Agnes Water. Na een heerlijke nachtrust hebben we de tas weer gepakt en stond de Greyhound alweer op ons te wachten. Echt een trouwe vriend is hij geworden inmiddels. We hoefden maar 4 uurtjes in de bus en die zijn omgevlogen, beetje lezen en een beetje naar buiten kijken en toen waren we alweer in Harvey Bay. Een gezellige stad en wij hadden een hotel aan het strand en ook nog eens een puike kamer… echt heerlijk. Zonder enige moeite zullen wij ons hier wel 2 nachten vermaken. Vanaf Harvey Bay worden er veel tours georganiseerd naar het paradijselijke Fraser Island, we hadden graag een tour gemaakt waarbij we walvissen zouden spotten maar deze beesten hebben zich uit de voeten gemaakt op weg naar Nieuw-Zeeland, mogelijk nadat ze hadden vernomen dat de vrouwen Stuurwold en Holties zouden komen…afijn. Een dagtour naar het eiland was ook zeer zeker de moeite waard. Een eiland zo goot dat 1 dag eigenlijk te weinig is om alles in een normaal tempo te bekijken. In hoge snelheid hebben we van alles een beetje kunnen zien. Gelukkig hadden we een goede oplossing bedacht om toch alles mee te krijgen. Zo hebben wij ons door een bijzonder knappe piloot laten verleiden tot een vlucht in zijn vliegtuigje. Ook dit was op alle fronten zeer de moeite waard…hihi. Hopelijk geven de foto’s een beetje een beeld van de schoonheid van het eiland.

Na deze bijzonder drukke dag was het weer tijd de tas te pakken en ons op de maken voor een behoorlijke dag reizen. Afgelopen zaterdag hebben we nog 5 uur met onze trouwe vriend door kunnen brengen. Onze roadtrip van Cairns naar Brisbane zit erop. Zaterdag aan het einde van de middag zijn we naar Sydney gevlogen met een iets minder knappe piloot, maar dit terzijde. We hebben een prachtig hotel aan Bondi Beach. Helaas niet voor alle nachten dat wij hier in de stad zijn en dus voor relatief weinig geld voor de eerste nacht een ander hotel geregeld. Wij waren echt ontzetten blij dat we hier maar 1 nacht hoefden te verblijven want het was er echt verschrikkelijk, naast dat het er erg smerig was ook maar zo’n 4 uur geslapen omdat er nogal wat jongelui heel veel kabaal bij zich hadden. Douchen durfden we daar ook niet aan dus in alle vroegte de tas gepakt (zo klaar, want we wilden er niets uithalen omdat we het nergens neer wilden leggen), een bus gepakt en op naar Bondi. Daar aangekomen kon het contrast met de afgelopen nacht niet groter zijn. Echt een top locatie, mooie kamer, heerlijke bedden en dus een balkon met uitzicht op zee. Heerlijk!!! De kamer was nog niet klaar, dus het strand maar opgedoken. Echt heerlijk, bloedje heet en dus even afkoeling gezocht in het water. Het is bijzonder water met een zeer sterke stroming. Zo sta je er met je voetzolen in en dan opeens tot over je knieën. Het water heeft een behoorlijke kracht, zo kon ik al direct merken dat er stevigheid mist in mijn rechter knie..Ik snap nu ook dat de lifeguards het hier druk kunnen hebben.

De dag die volgde hebben we optimaal benut. Ons streven was om alle highlights van Sydney te gaan zien met de hop on-hop of bus. En dat is gelukt, compleet afgedraaid, uitgeblust en niet in staat om ook nog maar iets van cultuur op te snuiven zijn we teruggekeerd naar ons fantastische hotel.
Harbour Bridge: √, Opera House: √, ferry to Manly: √, the Rocks: √. De Blue Mountains dus niet gezien… maar het is een keer genoeg.
En zo dus zowaar voor het eerste deze vakantie een dagje even helemaal niets.. Na een beetje uitgeslapen te hebben zijn Paula en ik ieder onze eigen weg gegaan. Ik heb een mooie coastelwalk gemaakt naar de naastliggende stranden Tamarama en Bronti. Onderweg waren en mooie sculpturen te bewonderen, erg leuk. En toen via een enorme omweg de weg weer terug gevonden naar Bondi Beach…Denk je een vrouw van de wereld te zijn…ben je even op jezelf aangewezen en raak je de weg al weer kwijt. Door de mand gevallen: √

Zo meteen hebben we onze laatste avond is Sydney, we zullen gezellig saampjes wat gaan eten en onze ervaringen over vandaag uitwisselen, inmiddels heeft Paula ook haar weg weer gevonden naar deze A locatie.
De plannen de reis die nog voor ons ligt krijgt ook steeds meer vorm. Zo gaan we woensdag tot en met vrijdag op tour naar het rode hart van Australië, Alice Springs e.o. Daarna hebben we besloten met de Greyhound van Alice Sprngs naar Adelaide te reizen. Hier zullen we drie dagen over gaan doen. We hebben dan 1 overnachting in Coober Pedy, daar kunnen we de geschiedenis induiken over de mijnbouw. En dan nog een nacht op de bus. In Adelaide hebben we 2 nachten een hotel en daarna zien we het wel weer.

Eerst dus 2 nachten back-to-basic en slapen onder de sterrenhemel. Het zal wat zijn als ik een vallende ster zie… ik zou op dit moment toch echt niet weten wat ik zou moeten wensen. Hier zit een gelukkig en bevoorrecht mens!

Tot zover lieve mensen,

Liefs Karin

• 28 Oktober 2014 - 12:22

Suzanne:

Stel je voor hè...middagpauze, kerklaan koekange , sjokkende labrador achter me aan die weer eens niet opschiet met zijn behoeftes.. He-le-maal niet erg vandaag. Ik waande ff in aussie. Wat een heerlijk verslag Karin. Geniet!

• 28 Oktober 2014 - 16:39

Machiel De Vries:

Hoi Karin, Paula gaf aan dat je jullie reis bijhoudt via 'waarbenjij.nu'. Krijg natuurlijk wel het e.e.a. mee maar toch heel leuk de levendige verslagen te lezen. Geniet ervan met jullie beiden en fijne reis verder. Groetjes, Machiel.

• 28 Oktober 2014 - 19:12

Pa En Ma:

Wel wel wel wat weer een verhaal. We kunnen ons voorstellen dat jullie af en toe in de arm knijpen. Is het wel waar eerst Koekange en dan uitspatten over de wereld. Wel zien we graag dat je bij Paula blijft want wij komen je niet halen. Hier gaat alles goed, het is niet koud zodat we nog enige gelijkheid hebben. Dames maak er nog wat van maar dat zal wel lukken. Bedankt dat we gratis en voor niets mee kunnen reizen.

Groeten en een dikke kus pa en ma

P.s. En natuurlijk Frits

• 28 Oktober 2014 - 19:25

Arno & Jet:

Wat een heerlijk verslag weer! De vrijheid blijheid straalt er vanaf :) geniet ervan dames! Liefs uit Groningen

• 29 Oktober 2014 - 20:01

Sander En Hilda En Lucas:

Ha zussie, wat een verhaal weer. Bijzonder om te horen dat de walvissen zo helderziend zijn dat ze voor jullie ervandoor gaan...
    Weertje klinkt goed.. Heel anders dan hier momenteel..
    Genieten en we zien het volgende verhaal wel weer verschijnen!

Groeten vanaf de Dorpsstraat

• 04 November 2014 - 21:05

Ina Verkaaik:

Ben weer helemaal bij!! Geniet zo een beetje mee van jullie reis. Groetjes daar!
    Lieve groet, Ina