Lay back and relax - Reisverslag uit Perth, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu Lay back and relax - Reisverslag uit Perth, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu

Lay back and relax

Blijf op de hoogte en volg Karin

28 December 2015 | Australië, Perth

Dag allemaal,

Was ik even helemaal vergeten dat ik in mijn vorige blog had geschreven dat ik voor de kerstdagen nog wel even een blog zou plaatsen. Kan nou niet zeggen dat ik daar geen tijd voor heb gehad, dat gaan jullie natuurlijk niet geloven na mijn laatste blog .

Inmiddels ben ik verhuisd naar mijn eigen stekkie in de wijk Maylands. Het is erg fijn om weer een plek voor mezelf te hebben waar ik kan gaan en staan waar ik wil, dit doe ik dan ook lekker. Ik woon nu zo’n 10 kilometer van Maria vandaan, dankzij Holden (de auto) heb ik de vrijheid om naar haar toe te gaan waar ik dan ook geregeld welkom ben. Maar Holden brengt me ook naar andere leuke plekken in Perth dankzij de Tomtom. Geregeld zoek ik een park op om daar vervolgens uren te liggen op mijn picknickkleedje met een goed boek. Heerlijk leven heb ik toch! Het is wel even zaak om uit te zon te blijven want die brand er toch wel op. Afgelopen week hebben we 2 dagen van 40 graden gehad. Te warm om eigenlijk überhaupt buiten te komen vinden nagenoeg alle Australiërs en zo had ik het hele park voor mijzelf. Gewoon niet te veel inspannen, dan is het goed te doen. Ook vandaag is het behoorlijk aan de temperatuur, de heetste december dag ooit hoor ik het op het nieuws. Er worden dus niet alleen in Nederland weerrecords gebroken..

Gemiddeld pas ik zo 2 tot 3 keer per week op. Inmiddels heb ik al een vaste aanstelling van 2 á 3 uur per week. Het is echt een hele fijne manier om een beetje bij te verdienen en onder de mensen te zijn. Als het zo een beetje doorgaat hoef ik verder niet op zoek naar ander werk.
Het hardlopen gaat ook nog steeds lekker. Zelfs al een keer vroeg in de ochtend gelopen, ik loop echter liever in de avond want anders duurt de dag zo lang. Het wordt hier rond 5.00 uur al licht en voor veel mensen een ideale tijd om te gaan sporten voor de hitte van de dag. En zo kwam ik al heel wat mensen tegen tijdens mijn ochtend ronde. Zoals het nu gaat red ik het prima om minimaal 2 keer per week hard te lopen. De bootcamp ligt even stil vanwege de feestdagen maar wil ik ook blijven doen..

Want het schijnt december te zijn, het is dat ze hier heel fanatiek aan kerst doen anders was het mij compleet ontgaan. Menig huis is helemaal versierd met lichtjes en op iedere straathoek kom je wel een kerstman tegen. Uiteraard heb ik ook kerst gevierd. Ik mocht met Bas en Maria mee naar een barbecue in een nabijgelegen park. Echt aussie style zeg maar. Tweede kerstdag was het ook al behoorlijk zonnig dus een heerlijke duik genomen in het zwembad bij Bas en Maria en daarna heerlijk gedineerd. Super gezellige dagen gehad dus. Ook nog een geweldig cadeau gekregen van Maria, een boekje met 99 dingen te doen voor als je tijd hebt. Zo hoef ik me dus nooit meer te vervelen ;).
Ook voor oud en nieuw zijn er al plannen en voor ik het dus weet zit ik in 2016. En wel 7 uur voordat jullie dat zullen zijn.. dat hele tijdsverschil blijf ik toch een bijzonder iets vinden.

Maar kort samen gevat gaat het dus goed met mij! Ik kan meer genieten van de rust en het niet zoveel moeten. Het is heel fijn dat ik regelmatig bij Bas en Maria over de vloer mag komen en ook dat ik geregeld op kan passen.

Ik heb inmiddels via via ook huisvesting vanaf half januari tot begin maart. Ik kan weer op een huis, of zeg maar gerust villa, passen in een super hotspot wijk super vlakbij het strand. Ik ben daar van de week even wezen kijken en het heeft heel wat bedden. Mijn ouders zullen daar ook nog 10 dagen verblijven. We zullen elkaar nog wel eens kwijtraken schat ik zo in. Mocht er nog iemand zin hebben op naar Perth te komen.. wees welkom  Je kan zo bij mij in de herberg. Kan ik ook eens gastvrij doen in plaats van andersom.

Tot zover maar even weer. Ik wens jullie allemaal een spetterend uiteinde van dit jaar en een liefdevol nieuwjaar vol liefde, geluk en gezelligheid!

Veel liefs Karin

  • 28 December 2015 - 10:16

    Marleen:

    Wat een heerlijk leven! Fijn dat je daar zo geniet en relaxt.. Jij ook een super uiteinde, maak er een knal feest van!!

  • 28 December 2015 - 10:40

    Ina:

    Hoi Lieve Karin,
    Fijn te horen dat het goed met je gaat.
    Ondertussen zitten mijn Hubby en ik maar meer 1 uur tijds verschil bij je vandaan (dacht eigenlijk dat het meer zou zijn) we sturen het nieuwe jaar dus voorzichtig voorruit richting Nederland) We hebben kerst aan het strand "gevierd". De luier dagen zijn voorbij en we zijn nu aan de echte reis begonnen. We vermaken ons prima.
    Heel veel plezier daar en voor jou ook een spetterend 2016 gewenst. Liefs, Peter en Ina.

  • 28 December 2015 - 15:45

    Hilda:

    Hoi hoi
    Probeer je verhaal te lezen in bijzijn van lucas...nou dan weet je het wel...een heel lang verhaal.
    En Lucas maar op je foto drukken...dus denk dat hij je vast mist..:-)
    Maar fijn om te lezen dat het goed gaat en je tijd beter te besteden hebt.
    Geniet van een super spetterend oud en nieuw in aussieland...
    Gaan wij dat hier ook doen...en dan drinken we er eentje op je 7 uurtjes later...

    Dikke kus van ons drie!

  • 28 December 2015 - 20:02

    Pa En Ma:

    Ja ja,relax nou dat gaan we meemaken. We tellen de dagen. Nog een paar dagen werken, oud en nieuw meemaken. En dan de koffer pakken op naar onze grootste reis van ons leven. We zijn blij dat het verblijf verzekerd is en dat we niet hoeven te sukkelen. Daar hebben we een hekel aan. Ook blij dat je wat beter gesetteld bent. En dat je uit kunt stippelen waar we naar toe kunnen en willen. Wel een kleine opmerking, we liggen graag op een luchtbedje in het park. Een kleedje vinden we wat hard. Maar je hebt nog een week. Tot snel in down under.

    Dikke kus pa en ma

  • 29 December 2015 - 22:05

    Richard:

    Lijkt me best raar om de kerstdagen in een zomerse klimaat te ervaren. Mooi dat je nieuwe plekje goed bevalt. Ook nog steeds alleen op een kleedje in het park. Is ie te klein, misschien er nog ééntje naast leggen. Kan die cowboy er bij!!
    Geintje. Jij ook alvast een goede jaarwisseling gewenst. Groetjes aan Maria.

  • 31 December 2015 - 20:01

    Inge:

    hey meid!

    wat goed om te lezen allemaal! Een hele fijne jaarwisseling! Groeten daar!

    liefs inge

  • 06 Januari 2016 - 22:37

    Hetty Gritter:

    Hallo Karin,

    Fijn te lezen, dat je het zo naar je zin hebt. Kan ook haast niet anders in zo een fantastisch land.
    Je Pa en Ma zullen wel gearriveerd zijn en ik wens jullie samen dan ook heel veel plezier. Enne, wel luchtbedjes kopen hoor. Krakende botten kunnen nl. niet meer op kleedjes liggen. Praat uit ervaring ;)

    Veel plezier samen in het fantastische Australie en ik ga je zeker volgen.

    Groetjes Hetty.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 42304

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 28 April 2016

Karin goes Down Under (again)

05 Oktober 2014 - 14 November 2014

Down under, Australië

04 September 2011 - 20 September 2011

Het wilde westen, USA

14 Februari 2010 - 26 Februari 2010

Rusland

20 September 2008 - 22 Januari 2009

Chipata Zambia

Landen bezocht: