Never a dull moment - Reisverslag uit Cottesloe, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu Never a dull moment - Reisverslag uit Cottesloe, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu

Never a dull moment

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

24 Januari 2016 | Australië, Cottesloe

Hier weer een teken van leven van mij, op mijn oproep om de nieuwjaarsduik weer nieuw leven in te blazen is massaal gereageerd.. ahum. Ik maak daar maar uit op dat het winters weer is in Nederland en dat vrijwillig in koud water springen niet erg verleidelijk klinkt . Reden te meer om nog even te blijven overwinteren in Perth!

Ik heb heel wat positieve berichten te melden in deze blog maar helaas ook teleurstellende berichten. Daar begin in dan ook maar mee. Ik heb overduidelijk de goden verzocht door mijn Holden in de vorige blog de hemel in de prijzen n.a.v. zijn goede functioneren. Je kan het al raden.. hij heeft mij genadeloos aan de kant van de weg laten staan. Gelukkig wel heel dicht bij het appartement van mijn ouders dus geen gevaarlijke situaties. Zonder enige vooraankondiging stopte hij er acuut mee en kreeg ik hem niet meer aan de praat. Gelukkig zit er road assistance bij mijn verzekering in dus Holden is vakkundig bij de garage terecht gekomen. Daar is hij ‘gefixt’ en weer klaar gemaakt om de wegen hier weer te bestieren. Echter, 9 KM vanaf de garage gebeurde precies hetzelfde weer en stond ik weer langs te kant van de weg. Dezelfde meneer van de TOWtruck kwam mij weer halen en een taxi bracht mij naar huis. Paar dagen later heb ik Holden weer op kunnen halen maar het vertrouwen in hem is op dit moment ver te zoeken. Op therapeutische basis rij ik weer kleine stukjes in de hoop dat onze relatie weer wat zal verbeteren. Het euvel lijkt in de fuelpomp te zitten waardoor een zekering steeds knapt. Ik heb nu reserve zekeringen (met iets meer daadkracht) bij de hand zodat ik het zelf kan repareren mocht het weer gebeuren. Gelukkig ben ik beide keren gestrand op relatief veilige plekken maar Karin en auto’s blijft toch een slecht huwelijk zeg maar ....
Een paar dagen waren we noodgedwongen veroordeeld tot het openbaar vervoer wat hier overigens prima is geregeld maar wat wel tot aardig wat hilariteit heeft gezorgd doordat bussen toch rijden wanneer we (ik) dachten dat hij niet reed en treinen die niet rijden waarvan we dachten dat die wel reden.. kortom never a dull moment.

En dan nu de positieve berichten want die zijn er veel! Mijn ouders zijn er nog steeds maar de laatste week in Perth al wel even ingegaan. Met behulp van het openbaar vervoer en een huurauto hebben wij afgelopen ruime 2 weken allerlei leuke dingen gedaan. Bijna teveel om op te noemen maar hier volgt een korte en bondige samenvatting, te beginnen met de natuur en parken die we hebben gezien:
- Kings Park, het grootste en mooiste park in Perth, en dat direct op dag 1 met 42 graden. Mijn ouders dachten even dat ik van ze af wilde door ze met deze hitte een wandeling af te laten leggen
- Whiteman Park, aldaar de eerste kangoeroetjes gespot in the wild
- Caversham Wildlife Park, allemaal tamme kangoeroetjes die graag geaaid wilden worden
- Swan Valley, heerlijk rondgereden (nog met Holden) door de prachtige wijngaarden en brewery’s

De diertjes die we in real life hebben gezien en er voor ons echt wel uitsprongen:
- Kangoeroes, zowel echt in het wild als super tam
- Koala’s, weliswaar in gevangenschap en uiteraard slapend
- Dolfijnen, echt te gek gaaf!!! We zijn op 2 tours geweest om ze te spotten en beiden met succes
- Zeeleeuwen, op Pingiun Island
- Pinguïns
- Kakkerlakken, deze kom je te pas en te onpas overal tegen. Vooral op plekken waar je ze liever niet tegenkomt

We hebben ook nog een bezoek gebracht aan de Perth Zoo, dus daar ook nog allemaal diertjes gezien. De echte dieren die je gezien moet hebben als je in Australië bent die zijn gespot, op de Whales na. Daarvoor moeten we echt nog een terug komen op een ander moment in het jaar.
De ontmoeting met slangen en spinnen in het wild hebben we gelukkig nog niet gehad (laten we vooral hopen dat dit zo blijft).

Daarnaast hebben we prachtige zonsondergangen gezien, hebben we leuke wijken in Perth bezocht, hebben we gezellig ge-bbqt bij Bas en Maria. En tijd voor ontspanning is er ook nog eens! Voor mijn ouders, en voor mijzelf echt een hele leuke afwisselende vakantie! We zijn inmiddels verhuisd en verblijven nu in een prachtige woning in de wijk Cottesloe vlakbij het strand. Het is weer even wennen om met mijn ouders samen te leven maar gelukkig hebben we ieder een eigen vleugel dus we hoeven elkaar niet in de weg te zitten .

Donderdag vliegen mijn ouders terug. Dinsdag is het Australia Day, dit is te vergelijking met bij ons Koningsdag. Het beloofd een waar feest te worden dat wij samen met Bas, Maria en de kids gaan vieren, uiteraard vanaf het strand met mooi uitzicht op het vuurwerk dat komen gaat. Ook gaan we deze week nog naar Rottnest Island, ik ben hier al eens geweest. Het is echt een prachtig eiland met prachtige standen en baaien. En daar heb ik ook mijn eerste slangen in het wild gezien.. het kan dus nog wel eens spannend gaan worden.

Wij gaan er nog een paar leuke dagen van maken! Tot horens van jullie kant! Altijd leuk om reacties te lezen.

Liefs Karin

  • 24 Januari 2016 - 09:17

    Pa En Ma:

    Never a dull moment ,inderdaad we hebben de afgelopen 2,5 week zoveel gezien en meegemaakt. Dat we blij zijn dat er vandaag een rest day ingelast is. Even alle indrukken verwerken en bedenken wat we nog willen en kunnen zien. Raar idee dat straks als we thuis zijn wij kunnen zeggen o ja dat weten we, zijn we geweest. Deelgenoot te zijn van een dream is leuker dan we ooit hadden durven denken. Een herrinnering die ons nog jaren bij zal blijven. Knijpen ons vaak in de arm. Lopen wij hier nu zover van huis rond. In een compleet ander land andere cultuur en bovenal andere temperatuur. Pootjes in de blauwe oceaan en het witte strand, het bestaat. Het was een hele reis en moeten ook nog weer terug maar tot nu toe is iedere seconde het waard geweest.
    Hopen op nog een paar leuke en gezellige dagen.

    Pa en Ma

  • 24 Januari 2016 - 09:32

    Marleen :

    Wat gaaf om te lezen dat jullie zo genieten en zo veel hebben gezien!! Veel plezier nog samen daar en Karin ik kijk weer uit naar je volgende verhaal..

  • 24 Januari 2016 - 09:54

    Pelies En Bijna Tut 2.0:

    Hallo aussies, zo aan de verhalen te zien hebben jullie geen reden om jullie te vervelen. Alle dieren die we hier in het koekangerveld bos niet tegen zullen komen lopen daar gewoon rond. Witte stranden, blauwe zee lijkt ons bijzonder om mee te maken. Dat zie je normaal alleen op tv en nu zitten jullie er midden in. Raar is het dat jullie aan de andere kant van de wereld zitten. Gisteren hebben wij al you need is love gekeken en die waren ook in perth. Maar we hebben jullie niet gezien:) hier gaat alles ook goed.sneu verhaal met holden. Hope dat jullie vertrouwens band weer gauw beter word. De suzuki heeft het ook niet zo op de winter dus noodgedwongen heb ik hans zijn auto in gebruik. De katten leven ook nog (sorry Hans), tenminste afgelopen maandag nog wel:) we zullen vanmiddag voorzichtig polshoogte nemen en kijken of hans zijn opdracht die wij hebben gekregen geslaagt is. Voor de rest gaat hier ook alles goed tut haar bed is klaar en ze slaapt er goed in. Geniet nog even van de laatste dagen pa en ma, en karin niet te veel wennen aan het leven daar in australie. Leuk om de verhalen te lezen en tot het volgende verhaal. Have fun groetjes pelies

  • 24 Januari 2016 - 15:17

    Geke:

    Heerlijk klinkt het daar! Wat mooi om dit samen ze beleven! En ik zie dat jullie aardig gewend zijn, gezien jullie het hebben over whales, straks en een rest day. Geniet van jullie dagen samen en Hans en Anneke vast een goede reis terug!

  • 25 Januari 2016 - 20:15

    Sander Hilda En Lucas:

    Hallo Karin,
    Tsja Karin en auto's blijft een lastige combi, zelfs zo ver van huis af...
    Jouw Polo staat keurig achter huis geparkeerd in afwachting van wat komen gaat....

    Mooi om te lezen dat jullie al zoveel gezien hebben. Hopelijk kom je de laatste dagen met pa en ma ook nog goed door.... haha
    Kijk uit met alle wilde dieren, pa heeft het sowieso al niet zo op dieren... (katten voornamelijk)

    Tot de volgende ronde maar weer.

    Groeten vanaf de Dorpsstraat

  • 27 Januari 2016 - 18:03

    Paula:

    Wat weer een mooi verhaal Karin!
    Nog veel plezier de laatste dag met je ouders!

  • 31 Januari 2016 - 09:49

    Karin Ipema:

    Kaatje, heb je ook gevonden hoor;-) haha hoelang ben je al weg? Maar heerlijke verhalen en lekker blijven genieten. Liefs Karin
    ook knuffel van Florien en groetjes van de mannen

  • 03 Februari 2016 - 16:12

    Steven:

    Mooi verhaal mevrouw Holties, alleen hebben wij nu ontwenningsverschijnselen dat "Crocodile Hans "hier weer is...:):)

    Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 42293

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 28 April 2016

Karin goes Down Under (again)

05 Oktober 2014 - 14 November 2014

Down under, Australië

04 September 2011 - 20 September 2011

Het wilde westen, USA

14 Februari 2010 - 26 Februari 2010

Rusland

20 September 2008 - 22 Januari 2009

Chipata Zambia

Landen bezocht: