Perth..in one word AMAZING!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu Perth..in one word AMAZING!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu

Perth..in one word AMAZING!!

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

10 Oktober 2014 | Australië, Perth

Zondag 5 oktober was het dan eindelijk zover. Bepakt met backpack, (nog een) rugtas en taart ben ik in de auto gestapt richting Koekange. Daar nog even gezellig met de familie koffie gedronken en de kwarktaart gegeten, en deze smaakte goed, al zeg ik het zelf..

Rond 17.00 ben ik bij mijn lieve ouders in de auto gestapt die mij alweer voor de vierde keer ‘alleen’ op het vliegtuig hebben gezet. Na een voorspoedige autoreis hebben we nog even wat gegeten en hebben toen afscheid van elkaar genomen. De reis kan dan nu echt beginnen…
De juiste gate en bijbehorend vliegtuig al redelijk vlot gevonden. Het vliegtuigvertrok keurig op tijd en kwam om 6.35, maandag morgen aan in Abu Dhabi. Daar had ik een hotel geboekt, naar ik dacht. Mijn naam kwam echter in geen enkel systeem voor. Na even te hebben gewacht was er gelukkig wel een kamer voor mij beschikbaar. Ik heb daareven wat kunnen slapen en douchen, dat was even erg fijn. Om 18.00 moest ik het hotel uit en heb we toen nog even een par uur moeten vermaken op de luchthaven, ook nog even heel kort naar buiten geweest. Dan kan ik iig ook zeggen dat ik in Abu Dhabi ben geweest,hihi.

Voor de tweeden vlucht zat ik keurig om 22.20 in het juiste vliegtuig, echter kon deze niet vertrekken om een of andere vage reden. Met als gevolg dat we nog 2 uur in het vliegtuig moesten wachten voor we daadwerkelijk konden vertrekken. Hierdoor kwamen wij ook vertraagd in Perth aan. Het was een lange zit, ik was inmiddels ook behoorlijk verkouden geraakt met dank aan Inge vrees ik…Hierdoor behoorlijk last van mijn oren gehad en kwam behoorlijk doof aan in Perth. Aldaar zaten Maria en Mirthe mij al op te wachten. Het was heel bijzonder en heel fijn om hun beiden daar te zien, een bijzonder hartelijk welkom was het zeker. Nadat ik aan de verkeerde kant van de auto wilde instappen zijn we naar de woning van Maria gereden, mijn verblijf voor de komende 10 dagen. Via Skype had ik al een rondleiding gehad maar om er nu ook echt te zijn was wel heel bijzonder.

Inmiddels hebben wij al 3 heerlijke dagen met elkaar doorgebracht. Iedere ochtend word ik redelijk op tijd gewekt door Mirthe. Alleen maar goed om zo een beetje over mijn jetlag heen te komen. Daarna ontbijten we heerlijk buiten en heb ik al heel wat van de mooie stad Perth gezien. Maria heeft me al meegenomen naar Kings Park, een giga park aan the Swan River. Heerlijk om daar te lopen, de skyline te bewonderen en in het gras te zitten. Uiteraard ook de zee al gezien, dat is ook echt AMAZING. Het weer is hier ook echt aangenaam al wil het s a’vonds wel snel afkoelen. Samen met Mirthe heb ik al heerlijk kunnen zwemmen in the Pool. Gisteren ook een uniek moment beleefd, het toppunt van femenimity ( voor mij althans), ik ben naar de mani en pedy geweest, ofwel de manicure en pedicure. Erg leuk om dit samen met Maria gedaan te hebben.

Vandaag zijn we naar een aquarium geweest en ben ik op die manier al goed voorbereid op al het gevaar wat er in het water op de loer ligt.. Beter om maar niet te gaan zwemmen, al heb ik ook al gehoord en gelezen dat er op het land ook van alles kan gebeuren.

Al met al heb ik het echt heerlijk naar mijn zin hier. Ik vind het echt super om bij Maria, Bas en Mirthe te zijn. Ik voel me al enorm thuis bij hun, hun opinie hierop laat ik maar even achterwege . Ik heb echt vakantie en ondanks alle activiteiten kom ik echt tot rust. Het is een heerlijk land, het heerlijke weer draagt hier ook zeker aan bij maar ook de gastvrijheid van mijn gastgezin maken deze week voor mij heel bijzonder.
Binnenkort meer,

Liefs Karin



  • 10 Oktober 2014 - 16:20

    Geke:

    Heerlijk zeg! Lekker genieten van je gezelschap en de omgeving! Ben benieuwd welke avonturen je deze keer weer beleefd! Veel plezier!

    Xx Geke

  • 11 Oktober 2014 - 08:09

    Pa En Ma Holties:

    Hallo zeg je bent er nog maar net en al heel wat beleeft. Ga niet in de oceaan. Poets goed je tanden gedraag je als een kind van je vader en moeder . Wees niet te lastig vor Maria. Kortom gedraag je. Vanuit een koud en nat koekange de hartelijke groeten aan iedereen in aussieland. We blijven mooi op de hoogte en zullen alles gespannen volgen. Veel plezier nogwij zullen wel werken en verjaardagen vieren. P.s. Met Frits gaat het nog goed
    Doeiiiiiiii

  • 11 Oktober 2014 - 12:39

    PeLiEs:

    Mooi om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt.
    Het is dus echt genieten daar en zo te lezen legt je gastgezin je ook lekker in de watten!
    Geniet nog even lekker verder en we kijken al uit naar je volgende verhaal vol belevenissen.

    Kus van tut

  • 11 Oktober 2014 - 12:43

    Marleen:

    Wat heb je al veel gedaan de eerste week! Heerlijk dat je zo aan het genieten bent..

  • 12 Oktober 2014 - 13:28

    Arina:

    Klinkt allemaal erg goed Karin. Leuk om je reisverslag te lezen. Prachtige foto's ook! Je hebt ondanks je jetlag al veel gezien en gedaan volgens mij. Geniet van het mooie weer en het prettige gezelschap. Ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Groetjes.

  • 13 Oktober 2014 - 17:19

    Hilda:

    Hey karin..

    er zijn alweer een paar dagen voorbij en eindelijk je verhaal gelezen.
    zo te lezen heb je het erg naar je zin.. heel mooi voor je.
    je zult vast nog wel een paar keer AMAZING schrijven.. dus ben benieuwd.
    hier nu bijna 17:30..tijd om aardappels te schillen voor je broer.. (en lucas natuurlijk)
    veel plezier nog..

    xx

  • 21 Oktober 2014 - 05:28

    Gastgezin:

    Je gastgezin vond het ook amazing!!!! Wat fijn dat je er was, we missen je! Kom maar snel weer ;)
    @Pa en ma Holties, heb niet kunnen voorkomen dat ze de oceaan in ging (tikkeltje eigenwijs ;) )Eigenhandig de haaien weg gejaagd! Hopelijk jaagt Paula de krokodillen weg in de wateren die ze betreed in Cairns :) Verder voorbeeldige gast ... :)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 42316

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 28 April 2016

Karin goes Down Under (again)

05 Oktober 2014 - 14 November 2014

Down under, Australië

04 September 2011 - 20 September 2011

Het wilde westen, USA

14 Februari 2010 - 26 Februari 2010

Rusland

20 September 2008 - 22 Januari 2009

Chipata Zambia

Landen bezocht: