Happy Newyear - Reisverslag uit Perth, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu Happy Newyear - Reisverslag uit Perth, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu

Happy Newyear

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

08 Januari 2016 | Australië, Perth

Hallo everybody!

Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, dat het maar een machtig prachtig jaar mag worden. 2016 is voor mij in ieder geval goed begonnen. Zat ik vorig jaar al stiekem in mijzelf te hopen dat ik het jaar erop bij Maria in Perth zou zijn, ik moest dan ook even aan dat moment terugdenken (zie mezelf nog zo staan bij Niels en Geke op de oprit bij de vuurton) toen ik in mijn zomerse kloffie inderdaad Maria live een gelukkig nieuwjaar kon toe wensen. Ik heb het oude jaar met Bas en Maria en de kinderen bij vrienden van hun uit mogen zitten. Het was een gezellige avond met heerlijke hapjes en zelfs de top 2000 op de achtergrond. Ik was dan ook lichtelijk verbaasd dat over de liedjes zo kort voor 00.00, ik was dan ook even vergeten dat het in Nederland toen nog maar 17.00 uur was en dat er nog ongeveer 75 liedjes moesten komen tot de nummer 1.
En de volgende ochtend was ik er al weer lekker op tijd uit en hierdoor de oproep niet gemist van vriendinnen uit Koekange die gezellig bij elkaar zaten. Super leuk om hun allemaal nog even te spreken!
Jarenlang heb ik een nieuwjaarsduik gedaan op 1 januari, nu al een aantal jaren niet meer maar om deze oude traditie toch maar in ere te houden ben ik dit jaar begonnen met een nieuwjaarsduik in the pool. Dit was niet echt een straf moet ik in alle eerlijkheid bekennen . Ik stel daarom dan ook voor om volgend jaar gewoon weer een duik te nemen in ‘de Koele’, who is in?

De dagen die volgden heb ik het enigszins rustig aan gedaan. Lekker een beetje lanterfanten in en om mijn huisje en in de nabijgelegen parken, beetje oppassen, beetje lopen, beetje zonnen. Hoogtepuntje was toch wel de outdoor cinema. Heerlijk in de buitenlucht op een veldje met heel wat andere mensen naar een film gekeken, Australië op zijn best als je het mij vraagt.

Daarnaast moest ik mij natuurlijk ook voorbereiden op de komst van mijn ouders. Afgelopen dinsdag zijn ze op het vliegtuig gestapt, gelukkig hebben ze nagenoeg geen last gehad van de extreme ijzel die Noord-Nederland afgelopen dagen in zijn greep hield. En woensdag kon ik ze dan echt afhalen van het vliegveld. Dat was toch echt wel super bijzonder om ze daar te zien met rugtas en koffer. Zowel mijn vader als mijn moeder kon je tot op heden niet bepaald scharen in de categorie wereldreizigers. Ik vind het dan ook echt super stoer en super gaaf dat ze zowel over de landgrenzen als over hun eigen grenzen zijn gegaan om een inkijk te kunnen nemen in mijn tijdelijke leven hier in Perth.

Afgelopen dagen waren dan ook al heel gezellig. Ze verblijven in een appartementje op loopafstand bij mij vandaan. Het is erg leuk om samen te ontbijten en leuke dingen te ondernemen. Ze zijn we al naar Kings Park geweest, de eerste dag dat ze er waren was het echter bloedje heet. Bas en Maria zijn even op vakantie maar gelukkig heb ik de sleutel van hun huis dus hebben wij een groot deel van de middag onszelf tegoed gedaan aan het zwembad. Op die manier wat het goed uit te houden. En een geweldig idee is daar op dat moment geboren. Zo zijn mijn vader en ik voornemens onze verjaardagen samen groots te vieren, je wordt immers maar 1 keer samen 90. En de volgende dag bij het ontbijt al een leuk idee opgedaan voor een heuse activiteit. Als we op deze voet doorgaan deze 3 weken dan beloofd het me tocht een feest te worden .

Vandaag zijn we langs de prachtige kustlijn gereden, uiteraard met Holden. Mijn ouders zijn trouwens erg over hem te spreken. Zo liet mijn vader zich al even ontvallen dat hij liever hier bij mij in de auto zit dan in Nederland, dit heeft trouwens niet eens zoveel te maken met de auto zelf als wel met mij rijstijl.. en bedankt PA!
En zo stonden mijn ouders zowaar met de voetjes in de Indische Oceaan. De eerste haaien zijn ook al gespot, echter wel met dubbel glas ertussen in een aquarium, wel zo veilig.

Er zijn al wat plannen gesmeden voor de komende dagen maar bovenal doen we lekker waar we zin in hebben. Het is immers ook vakantie, iedere ochtend komen Holden en mijzelf naar mijn ouders toe voor een ontbijtje en daarna gaan we op pad om iets te zien of te doen, maar bovenal genieten van elkaar, het mooie weer niet het niets moeten. Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden.

Tot zover voor nu!

Liefs Karin

  • 08 Januari 2016 - 14:32

    Ingeborg:

    Wat een leuke berichten Karin, heel veel plezier nog, en natuurlijk alsnog alle goeds voor het nieuwe jaar!

  • 09 Januari 2016 - 17:47

    PeLiEs:

    Klinkt heerlijk allemaal! Wij zijn ook trots op pa en ma dat ze de stap naar aussie hebben gewaagd. Van Giethoorn naar Perth is nogal ff een verschilletje!
    Hier is gelukkig de ijzel weer verdwenen.. bracht een boel ongemakken met zich mee!
    Wij zijn druk met de voorbereidingen voor de komst van tut 2.0.
    Papa maakt een prachtig bed voor zn tutjes, foto's volgen op de app!
    De katten krijgen braaf iedere dag te eten en hebben helaas voor hans de hel van 2016 overleeft en zijn dus geen ijssulpturen geworden.
    Have fun in the sun met zn allen!

  • 10 Januari 2016 - 14:03

    Geke:

    Fijn dat jullie het zo gezellig hebben! Veel plezier met zn allen! X

  • 12 Januari 2016 - 06:19

    Pa En Ma:

    Ja hoor daar zijn we na een barre tocht aangekomen in Perth Australië. We hadden het laatste stuk een piloot zonder brevet en dat was te merken. Maar goed aangekomen en fijn je in de armen te mogen sluiten. Niets teveel gezegd een mooi land en warm 43 graden om te beginnen. Maar als ik dit schrijf zijn we al bijna een week samen en tot nu toe bevalt het prima. Heb de volgende grens ook al overschreden. Sandalen. We hopen nog op een mooie tijd samen maar alles lijkt goed. Super auto. En lekker eten. Bier is ook goed en wijn ook aanwezig. XX Pa en Ma Aussie

  • 14 Januari 2016 - 20:26

    Janna:

    Wat een belevenissen weer, geweldig! Geniet nog maar even van -en met elkaar! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 42334

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 28 April 2016

Karin goes Down Under (again)

05 Oktober 2014 - 14 November 2014

Down under, Australië

04 September 2011 - 20 September 2011

Het wilde westen, USA

14 Februari 2010 - 26 Februari 2010

Rusland

20 September 2008 - 22 Januari 2009

Chipata Zambia

Landen bezocht: