Leef nu het kan! - Reisverslag uit Cottesloe, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu Leef nu het kan! - Reisverslag uit Cottesloe, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu

Leef nu het kan!

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

15 Maart 2016 | Australië, Cottesloe

Hallo lieve mensen,

Het valt mij op, en misschien jullie ook wel, dat ik de laatste blogs begin met een kort stukje over het weer. Laat ik daar eens een gewoonte van gaan maken, heb ik altijd iets om over te beginnen. Het begin is altijd lastig maar als ik eenmaal aan het typen ben gaat de rest vaak wel vanzelf.
Dus even wat over het weer: de herfst is officieel begonnen, dit gebeurde alweer 2 weken geleden. Ik keek er ook wel een beetje naar uit, ietsje minder warm overdag is echt niet verkeerd. Dat maakt dat het ook weer enigszins verantwoord word om midden op de dag een rondje te gaan hardlopen. En bij de herfst in Perth kun je nog rustig denken aan tempraturen rond de 30 graden. Wel verneem ik dat het s ’nachts meer afkoelt. Maar het weer doet overduidelijk wat hij wil en zo hadden we deze week ook al weer 2 dagen van 40+ graden.

Maar genoeg over het weer, ik ben inmiddels verhuisd. Ik heb maar liefst 7 weken op een absolute A-locatie gewoond op loopafstand van het strand. En dan denk je dat het niet beter kan? .. dan heb je het mis. De directe buren die mij aan dit huis hebben geholpen zijn op het moment op wintersport en er is mij gevraagd om ook op hun huis te ‘passen’ gedurende de 2 weken dat ze weg zijn. Daar hoef ik natuurlijk niet twee keer over na te denken. Natuurlijk wil ik dat! Weer 2 weekjes zonder kosten onder de pannen. Ik verkeerde zelfs een kleine week in de absolute luxe positie dat ik op beide huizen tegelijkertijd aan het passen was. Woon nu ook echt ik een heerlijk huis met vooral ook een heerlijke ruime tuin en zo’n 20 meter dichter bij het strand .

Na 7 weken in een huis te hebben gewoond van mensen die ik niet ken werd het toch wel hoog tijd om elkaar eens in het echt te ontmoeten. Onder het genot van een glaasje wijn hebben we ruim 2 uur weg gekletst, het zijn uiterst vriendelijke mensen en het beeld wat ik een beetje van ze had gevormd n.a.v. hun huis klopte wel aardig. Gelukkig waren ze beiden zeer tevreden over hoe ze het huis en de tuin weer aantroffen. Mocht ik in de toekomst nog eens terug willen komen naar Perth terwijl zij verblijven in hun huis in Nieuw-Zeeland, dan ben ik weer van harte welkom. Kan het nog beter..? Ja, want mochten ze in Perth zijn dan ben ik welkom in hun huis in Nieuw-Zeeland. Ik denk dat ik er zeer verstandig aan doe dit contact even warm te houden!

Met groot plezier zal ik voor het laatst iets schrijven over Holden. Na een kleine drie weken is het me gelukt hem te verkopen. Ik was er aardig druk mee om alle potentiele kopers van de juiste informatie te voorzien waarna hun interesse in Holden al snel minder werd. Maar toen kwam eindelijk die ene koper, hij is hobby monteur en zag in Holden iets wat ik nog nooit heb gezien; een uitdaging. De accu was leeg bij aankomst, de koper is zelfs 40 minuten terug gereden om een nieuwe accu te halen en gelukkig liet Holden mij nu niet in de steek en liep hij als een zonnetje toen de accu erin zat. Uiteraard niet zo heel veel geld voor gekregen maar ik was inmiddels op het punt dat ik blij was dat ik er überhaupt nog iets voor kreeg! Hoofstuk afgesloten.

Ook op sportief gebied heb ik niet stil gezeten. Ik ben zelf actief geweest maar ook als supporter heb ik mijn beste beentje voor gezet. Zo was er bij mij in de achtertuin (zo noem ik het strand ) een Swim naar het nabij gelegen Rottnest Island, zo’n 20 KM verderop. Knap gekkenwerk zie ik jullie denken. Nou, dat dacht ik nou ook. Iedere zwemmer moest vergezeld worden door een kanoër en een bootje om zo de haaien op afstand te houden.. er deden zo’n 2500 gekken mee dus het was op het water wel een prachtig gezicht, zeker toen de zon langzaam op kwam. De snelsten hebben er een kleine 5 uur over gedaan. Mijn buurman begeleide iemand met de kano en heeft er bijna 9 uur over gedaan. Groots respect!
Ik hou het zelf liever bij 5 KM loopjes. Deze gaan me goed af, het tweede wedstrijdje heb ik gelopen in een voor mij nette tijd. Moest er al aardig tegen rennen om op tijd aan de start te verschijnen. Maar het is gelukt, kan ik ook weer afspreken.

Onlangs mocht ik ook helpen bij het verjaardagsfeestje van Mirthe, zij is alweer zes jaar geworden. In de middag kwamen er 7 vriendinnetjes naar de Mermaid party die Maria en ik zelf in elkaar hebben gedraaid. Het is redelijk normaal hier om alles uit te besteden maar wij hebben, al zeggen we het zelf, een leuk programma verzorgt met o.a. koekhappen, grabbelton, schatzoeken. Er kwam een heuse piraat langs die wel heel veel op mij leek en de kindjes konden nog geschminkt worden. Evenementen bureau Huijssoon-Holties heeft in ieder geval goede reclame gemaakt .

Kortom, not a worry in the world zou je zeggen als je dit allemaal leest. De ‘geniet-modus’ was duidelijk gevonden. Zonder enige moeite kon ik mij uren aan het strand vermaken of in de tuin. Maar als je dan out of the bleu keihard geconfronteerd wordt met de oneerlijkheid van het leven doet al dit bovenstaande er even niet meer toe. Het gevoel dat je alleen en machteloos aan de andere kant van de wereld zit steekt dan mijlenver boven al het moois uit en zet alles even in een heel ander perspectief. Maar wat is het op momenten als deze dan extra fijn en dierbaar om een vriendin als Maria in de buurt te hebben. En ook heb ik even weer kunnen voelen (want ik wist dat natuurlijk al wel) wat een fijne vrienden ik in NL heb, die ondanks hun eigen verdriet ook aandacht voor mij hebben en me overal bij betrokken.
Over om precies te zijn 39 dagen zal ik ongetwijfeld met een dubbel gevoel terugkeren naar huis. Enerzijds ga ik het heerlijke buiten leven wat ik hier aan het leven ben ontzettend missen. Anderzijds voel ik nu des te meer hoe belangrijk het is om familie en vrienden te hebben waar je te allen tijde bij terecht kan. Om me weer fysiek met hun te kunnen omringen zal ongetwijfeld weer heel fijn zijn.

Komende zondag moet ik uit mijn huidige villa, ik heb via AirbenB iets geboekt. Zal wel even weer wennen zijn om van een complete woning voor mijzelf naar een kamertje bij een echtpaar te gaan. Daarom heb ik ook nog maar 3 nachtjes een hotel geboekt aan het strand . De laatste 6 dagen zal ik verblijven bij Maria en haar gezin, dat leek ons beiden nog wel even zo gezellig. En ook al voelt het nu even niet altijd zo, ik ga wel weer ontzettend mijn best doen om echt het beste van deze laatste periode van mijn grote avontuur maken! Het leven is veel te kort om je druk te maken over dingen waar je zelf geen invloed op hebt. Dus ik besluit vol overgave te leven nu het kan, en raad jullie allemaal aan hetzelfde te doen!!

Liefs Karin

  • 15 Maart 2016 - 10:29

    Pa En Ma:

    Hallo

    Mooi verslag en weer met belangstelling gelezen. Helemaal nu we er beelden bij hebben. We genieten nog elke dag na van de mooie tijd down under. Des te harder is het dat we hier weer ruiten staan te krabben. Maar zoals je ook schrijft dat een verschrikkelijk bericht uit Koekange je weer op de grond neer smijt. Mooi dat je ook al ben je ver weg via je vriendenkring het meekrijgt. Dan is Australie een eind weg en op een andere manier dichtbij. Hou je haaks geniet nog van de laatste etappe en de vakanitie met Paula.

    Wij zijn trots op je en hier zeggen ze een dikke tuut

    Pa en Ma

  • 15 Maart 2016 - 10:52

    Ma:

    Hallo Karin,wat weer een geweldig verslag,ben er een beetje stil van en heb het gelezen met tranen in mijn ogen maar je hebt gelijk leef je leven nu het kan maar soms is dat wel eens moeilijk.Geniet van de laatste weken van je super reis en van mij een dikke kus. Liefs ma

  • 15 Maart 2016 - 11:28

    Peter, Lisa, Esmee En Tut 2.0:

    Hallo, mooi om je verhalen te lezen. Vooral dat je aan het genieten bent. Door whats app en tango ( beeldbellen) lijkt het soms of je gewoon in groningen zit, maar dat is niet zo, dat werd wel heel erg duidelijk door wat er is gebeurt hier in koekange. Dan is Australie weer heeeeel ver weg, en zijn we blij met de telefoon waardoor je door je vrienden op de hoogte gehouden kunt worden zodat je er toch een klein beetje bij bent.

    Gelukkig is holden ook verleden tijd. Hier hebben wij de susukie alto ook een schop gegeven en hebben we nu een fiat (de kanarie) na aanschaf een paar kleine opstart problemen.maar die zijn verholpen en nu rijden wij in een knal gele chiquiqenco (of hoe je het ook maar schrijft).

    Verder gaat het hier ook lekker we zijn in afwachting van tut 2.0 en zullen je bellen als ze er is.

    Met Esmee gaat het ook goed ze is eigenlijk wel zindelijk zowel overdag als sna hts sochtens komt ze bij ons aan bed en schreeuw ze heel hard. IK MOET PLASSEN, WAKKER WORDEN.

    Verder heel veel plezier daar en geniet van de tijd die je er hebt

    Groeten Peter, Lisa, Esmee en Tut 2.0

  • 15 Maart 2016 - 20:31

    Richard:

    Wat weer een leuk verslag van alle belevenissen. Geniet van alle dingen die je nog gaat doen. Groeten aan Maria.

    Groeten Richard, Mariëlle en Sanne

  • 15 Maart 2016 - 21:47

    Jenny Oosterhuis:

    Jeetje hoor ik vandaag pas van je moeder, dat je weer leuke verhalen schrijft over het wel en wee daar down under. Ik heb alle verslagen in 1 adem gelezen. Super om te lezen. Wens je nog fijne dagen in Australië en dan vakantie vieren op Balie. Groetjes Jenny

  • 20 Maart 2016 - 20:51

    Paula:

    Dikke smok!!

  • 24 Maart 2016 - 12:44

    Jolanda:

    Ik lees iedere keer je mooie verslagen wat fantastische belevenissen allemaal! Je trotse pa zei iedere keer reageer maar ff op mien dochter dus vandaar nu een reactie van zijn Emmtec-vriendin :) uut Emmen. Karin heel veel plezier daar en geniet ervan ... blijf jou verslagen volgen groetjes uut Emmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 42323

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 28 April 2016

Karin goes Down Under (again)

05 Oktober 2014 - 14 November 2014

Down under, Australië

04 September 2011 - 20 September 2011

Het wilde westen, USA

14 Februari 2010 - 26 Februari 2010

Rusland

20 September 2008 - 22 Januari 2009

Chipata Zambia

Landen bezocht: