Getting settled.. - Reisverslag uit Perth, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu Getting settled.. - Reisverslag uit Perth, Australië van Karin Holties - WaarBenJij.nu

Getting settled..

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

01 December 2015 | Australië, Perth

Hallo lieve mensen,

Ik ben nu alweer een week in Perth en daarom hoogtijd voor een update. Zondag 22 november in alle vroegte ging dan eindelijk de wekker die mij vertelde dat het tijd was om naar Schiphol te gaan. Ik heb nog even een onwijs druk maar gezellig weekend gehad in Nederland met allerlei activiteiten en festiviteiten en daarbij heel wat lieve mensen gedag kunnen zeggen. Mijn lieve ouders hebben mij voor de 5e keer naar Schiphol gebracht, dus ook hun waren al voor dag en dauw uit de veren. Mijn dank was weer bijzonder groot!

De reis naar Perth was lang maar goed te doen. Kwestie van knop om en je overgeven aan de lange eerste vlucht. Ik had drie stoelen tot mijn beschikking en dat maakt dit overgeven dan ook wel een behoorlijk stuk aangenamer . Ik heb 12 afleveringen van Friends gekeken en nog wat andere ongein. De bene dus nog kunnen strekken over de drie stoelen en zelfs nog wat kunnen slapen. De overstap was even haasten maar ook nu was ik mooi op tijd bij het volgende vliegtuig die mij vanaf Singapore naar Perth zou brengen. Ook dit ging prima, ik was er op dan duur wel klaar mee maar het vooruitzicht om Maria te zien en kennis te mogen maken met haar 3 maanden oude dochtertje deed me goed. De douane stelde ook niet heel veel voor en al vrij vlot stond ik in de aankomsthal waar Maria al op mij zat te wachten. Het was een warm weerzien en heel fijn om weer in Perth te zijn!!

Het weer was heerlijk.. zeg maar gerust een beetje warm. En dat is deze hele week al zo. Het schippert wat tussen de 25 en 35 graden denk ik ongeveer. Kortom, alle dagen een korte broek met topje erop aan. Ik kan daar wel aan wennen.

Afgelopen week heb ik een heerlijke week gehad bij Bas, Maria, Mirthe en Fiene. Mirthe moet alle dagen naar school waardoor ook ik iedere morgen vroeg uit de veren ben. Dit is overigens wel ideaal tegen een jetleg want daar heb ik niet veel last van gehad. Verder heerlijk naar het strand geweest, koffietjes gedronken, lekker gegeten (zowel buiten de deur als bij Maria thuis), gezwommen in the pool, gewinkeld. Allemaal super gezellige dingen. De vaatwasser was stuk in huize de Jonge-Huijssoon dus 2 paar extra handjes van mijn kant kwamen goed uit .

Ook heb ik allerhande praktische zaken geregeld zoals een telefoonnummer, bankrekening geopend en zelf een eigen auto gekocht. Perth is echt een wereld stad en om je hierbinnen te vervoeren is een auto haast noodzakelijk, zeker als ik ook s’avonds op pad moet vanwege oppaswerkzaamheden. Ik heb eerst maar eens even geoefend met het links rijden in de auto van een ander..hihi. De dikke Volvo van Bas mocht ik hiervoor gebruiken. Ik heb er een aantal ritten mee gemaakt en het was even wennen maar alle buitenspiegels zitten er nog op. Het is mij zelfs al toevertrouwd om Mirthe alleen naar school te brengen! Zaterdag ben ik samen met Bas op jacht gegaan naar een wagentje voor mij maar zijn we niet geslaagd. Bij 1 auto waren we blij dat we het weer terug naar de garage hebben gered zo stotterde dat ding. Nu staat er een heuse Holden Commodore uit 2004 voor de deur. Op weg naar huis gaf mijn boordcomputer al aan dat er een engine problem is dus ben reuze benieuwd wat voor kat ik in de zak heb gekocht. Bas heeft nog wel een adresje waar ik de auto kan laten checken, dit zal ik dan ook maar even op korte termijn regelen, maar: ik ben mobiel (voor zolang het duurt).

De vaatwasser is inmiddels gefixed dus tijd voor mij om dit warme gast gezin te verlaten;). Ik heb het super naar mijn zin gehad maar kijk ook wel weer uit naar mijn nieuwe verblijf. Via airBenB heb ik iets geboekt. Ga bij iemand in huis verblijven die een kamer over heeft. Ben reuze benieuwd hoe ik dat weer ga vinden.

Inmiddels heb ik ook al opgepast en stromen de aanvragen al lekker binnen met dank aan Maria. Dit is voor mij een leuke manier om een beetje bij te verdienen.

Tot zover voor nu even.. het gaat dus super goed. Allerhande regel dingen zijn nu zo’n beetje op orde. Hopelijk blijft mijn auto een beetje rijden, dat is voor nu even mijn grootste zorg. Verder gaat alles voor de wind.

Tot snel maar weer,

Liefs Karin

  • 01 December 2015 - 13:52

    Geke:

    Goed begin Karin!! Wij zijn in de ban van het sinterklaas gebeuren. Niet echt veel bijzonders, behalve dat rommelpiet constant zijn spullen kwijt is en paniekpiet vooral paniekerig blijft ;) Heb je al een adres waar je per post te bereiken bent? Zo rond kerst ;) Have fun! Liefs Geke

  • 01 December 2015 - 14:47

    Roelof :

    Goed dat je al geoefend had met oppassen en vaatwassers uitruimen tijdens je logeerweken. Hier ook druk met sinterklaas. Moet nu zo ineens een surprise maken voor school. anders had ik jou gevraagd, maar dat wordt lastig. Holden staat voor Opel trouwens. Nou veel plezier daar. groeten uit Meppel bij regen.

  • 01 December 2015 - 17:04

    Arno:

    Kijk, dus het drukke schema van thuis zet je gewoon lekker voort! Haha helemaal goed! Have fun!

  • 01 December 2015 - 18:32

    Pa En Ma:

    Fijn om weer te lezen dat alles goed gaat. Natuurlijk brengen we je graag weg hoewel een vliegtuig later volgens ons ook wel kan. We worden wel nieuwschierig om ook daar eens rond te toeren in zulk een grote aso bak. Zeg maar de flodders in Australië . Het duurt niet lang meer. Nog even Sinterklaas en de kerst. Nog een beetje sparen en hoppeta. Maak er wat van en tot horens en vooral tot ziens.

    Gr en een dikke kus Pa en Ma

  • 01 December 2015 - 19:56

    PeLiEs:

    Het is net of je er al maanden bent, compleet ingeburgerd!
    Zo te lezen vermaak je je wel en nu net je auto ben je ook nog eens lekker mobiel.
    Tot horens!

    Dikke kus van tut ♡

  • 01 December 2015 - 20:04

    Richard:

    Goed om te lezen dat je daar al aardig gesetteld bent. De "Opel" commodore is bijna net als je polo. Altijd weer afwachten!!
    Geniet van het heerlijke weer en ben benieuwd naar je volgende update.
    Groeten daar

  • 01 December 2015 - 21:39

    Ingeborg:

    Klinkt geweldig Karin, veel verder plezier gewenst!
    En eh... je weet wel wat ik wil vragen ;-)
    Lukt het, 2x per week?
    Enjoy!

  • 02 December 2015 - 18:36

    Bertine:

    Hi lieve Karin, wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat!
    En al flink wat stappen gemaakt, lekker bezig!
    Prachtig auto geregeld; passen heel wat oppaskindjes in. ;)
    En met kleine Fiene op schoot, sprekend Mirthe! ♡ Fijn dat je een plekje voor jezelf hebt gevonden.
    Hier gaat het goed! Druk met de oude Klaas! ;)
    Doe je de groetjes aan je gastgezin. Hihi

  • 03 December 2015 - 01:44

    Frouwke:

    Hee Karin...wat een gek idee dat je nu aan de andere kant van de wereld bent. Wat is het leuk om te lezen hoe het met je gaat!1 Ik wens je veel plezieren de groetjes aan Maria!!

  • 06 December 2015 - 17:36

    Paula:

    Nice story Karin!
    En wat een dikke patserbak heb je gekocht! kleine auto's hebben ze daar zeker niet, je hebt je goed aangepast!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 42368

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 28 April 2016

Karin goes Down Under (again)

05 Oktober 2014 - 14 November 2014

Down under, Australië

04 September 2011 - 20 September 2011

Het wilde westen, USA

14 Februari 2010 - 26 Februari 2010

Rusland

20 September 2008 - 22 Januari 2009

Chipata Zambia

Landen bezocht: