Dobrij djen - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Karin Holties - WaarBenJij.nu Dobrij djen - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Karin Holties - WaarBenJij.nu

Dobrij djen

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

18 Februari 2010 | Rusland, Moskou

Hallo allemaal,

Goedemiddag, hier weer even een korte update over mijn belevenissen in Russia.
Ik gebleven bij zondag dus zal nu verder gaan met maandag.
In de morgen moest Boukje naar school en ik ben toen 'thuis gebleven. Zo kon ik dus heerlijk uitslapen en de lunch voorbereiden voor Boukje. Toen ze terug kwam dus lekker gelunched, heerlijk gebept en toen nog even de stad in geweest. De stad is echt gigantisch dus zie steeds maar kleine stukjes ervan. Nu stapten we uit bij een redelijk duur gedeelte van de stad. Daar zijn we naar het Hermitage gelopen en uiteraard hebben we daar foto's gemaakt. Boukje moest ook nog wat regelen voor een vervoerspas en dat hebben we dus ook gedaan. Dit is hier niet zo snel geregeld dus dit alles kost ook weer heel wat tijd.
Vervolgens hebben we wat gegeten bij de Mac en zijn we langzaam aan weer naar huis gegaan. Thuis heet gedouched en toe de Storm gekeken.
Eigenlijk moesten we vroeg gaan slapen want de volgende morgen moesten we Christanne ophalen van het vliegveld. Zij heeft een paar weken in Tjadzikistan gewerkt aan een van de projecten van de stichting. Woensdag vertrekt haar vliegtuig naar Adam en tot die tijd zal ze bij ons blijven.
Uiteindelijk lagen we pas rond 01.30 te slapen en de wekker ging alweer om 06.00. Dus wij in de vroege morgen richting de metro, toen met de bus en keuring voor 9.00 waren we bij het vliegveld. Daar moesten we uiteraard nog een poos wachten maar uiteindelijk kwam Christiannen eraan en zijn we weer terug naar huis gegaan. Rond het middag uur waren we weer thuis en toen heeft Boukje een heerlijk omeletje voor ons gemaakt. Na het eten en heel wat gepraat zijn we de stad weer ingegaan. Boukje moest nog steeds wat regelen voor die pas en ik ben met Chirstianne souvenirs wezen kopen. Toen koffie gedronken bij een gezellig dingetje, toen Boukje nog een poos laten wachten in de kou en vervolgens zijn we boodschappen gaan doen. Thuis heerlijke spaghetti gekookt en vervolgens uiteraard opgegeten. S' avonds heerlijk op tijd naar bed maar slapen kwam er eerst niet van.
De volgende morgen werd Christianne om 5.30 weer opgehaald voor vetrek, gelukkig hebbn wij daarna nog wel even kunnen slapen. Rond 10.00 zijn we naar het kinderkankerziekenhuis gegaan. Daar heeft Boukje me een rondleiding gegeven en hebben we een spelletje gespeeld met een jongen van 14. Ik moet wel heel erg wennen aan het weinige wat ik kan doen tijden een spelletje. Ik ken natuurlijk de taal niet en het is niet gebruikelijk om te praten over de ziekte en veel kinderen weten niet dat ze kanker hebben. Op de terug weg hebben Boukje en ik het over dit project gehad en heb ik wat ideen kunnen aandragen, dit gaan we zeker nog verder uitwerken in de komende dagen. Morgen gaan we weer naar het zieknhuis en dan ook naar het weeshuis. Ik vind het erg mooi om nu met eigen ogen te zien wat voor werk ze hier doet en hoe moeilijk dit soms ook is. Ik hoop dan ook echt dat ik haar kan helpen om wat dingen op poten te zetten.
Gister avond hebben we ultiem gechilled met thee, chocolade en de Zambia film. Het is echt genieten hier, zowel van de stad als van elkaar. We hebbn goede gesprekken over van alles en dat is heel intressant.
Zo zal ik Boukje opzoeken bij de metro, da moeten we ff boodschappen doen, gaan we ergens koffie drinken en dan nog wat winkels is.
Morgen dus naar het ziekenhuis en weeshuis. We gaan ook nog een keer zwemmen bij een aquapark, glijden door de sneeuw, naar het hermitage en vast nog veel meer.

De dagen vliegen voorbij en dat is een goed teken. Voor ik het weet is het de 26e en zal ik weer naar NL terug gaan maar daar wil ik nu nog niet aan denken. Eerst nog even flink genieten hier.

Groetjes en heel veel liefs Karin

• 18 Februari 2010 - 11:59

Hilda:

hey karin.

was net op hotmail toen je bericht binnen kwam, dus gelijk maar gelezen..
    mooi dat je het zo naar je zin hebt, maar lijkt mij ook zeker moeilijk om te zien hoe het daar voor die kinderen is in het ziekenhuis..

geniet er nog lekker van, en is het nog koud daar..?

xx hilda

• 18 Februari 2010 - 15:35

Sjanine:

Ik denk ff loeren.. en weer een nieuw verhaaltje..
    Leuk man dat je het zoo naar je zin hebt..
    Ja geniet nog maar ff het is zo om..
    En je maakt er zo te lezen weer genoeg mee,

Groetjes Sjanine

• 18 Februari 2010 - 18:00

Sander:

Hey zussie

Druk druk druk lees ik, goed om te horen dat je je wel vermaakt daar.
    Hier is ook alles goed, sneeuw begint wat te smelten.

Tot het volgende verslag

Grtz je broer

• 18 Februari 2010 - 18:03

Henny Fokkema:

Hoi Karin,
    Wat fijn dat je Boukje bezoekt in Sint Petersburg en jullie elkaar kunnen helpen. Geniet van deze 2 weken, voor je het weet sta je weer op Nederlandse bodem. Groetjes aan Boukje.
    Groetjes Henny

• 18 Februari 2010 - 19:39

Hans:

Hey dochter

Leuk dat je toch aan souvenirs hebt gedacht tussen alle drukte in. Je weet wij zijn altijd nieuwschierig. Fijn dat jullie het zo goed kunnen vinden samen.Het plezier ondanks de ellende die jullie ook zien komt in ieder geval wel over in het verslag. Maak er wat moois van en we wachten weer op een nieuw verslag of stiekum op hyves
    Gr. en XXX Pa en Ma

• 18 Februari 2010 - 19:47

Boukje Haar Heit :

Hallo Karin, fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Zal Boukje zeker goed doen om ff een bekende om haar heen te hebben. Geniet ervan en hoop nog op een mooie tijd samen Groeten Fokke

• 18 Februari 2010 - 19:47

Harry, Jeanet & Kids:

hoi hoi Karin!!

Geniet lekker van je tijd in Russia!!! We volgen je verhalen!!!

Liefs uit Koekange

• 19 Februari 2010 - 12:32

Kirsten:

Daglieve ex- Zambia genootjes!
    Wat Boeiend om te lezen wat jullie daar zoal meemaken en heel bijzonder. Geniet lekker en tot het volgende verhaal!
    liefs Kirsten

• 19 Februari 2010 - 22:33

Arno En Jet:

Hey Karin,
    Zijn weer helemaal op de hoogte :) je komt wel lekker aan ontspanning toe. Zitten ook een beetje in de vakantiestemming. Hebben vanavond de fotos van Roelofs vakantie bekeken. :) Als het lukt zijn we nog wel benieuwd naar wat meer fotos van Rusland.
    Fijne dagen daar nog en tot gauw! Liefs Arno en Jet

• 21 Februari 2010 - 11:19

Rianne:

T'is weer net als in Zambia!!! Klinkt allemaal goed!!

Veel plezier nog!!!!

Liefs Rianne

• 21 Februari 2010 - 11:47

Peter & Lisa:

halloóo!

je hebt genoeg te doen daar in Rusland zo te lezen, leuk!
    je vermaakt je duidelijk wel. fijn om te lezen.
    nu is het alweer zondag, nog een paar dagen, dan mag je weer naar het altijd zonnige en warme Koekange..
    we houden je Blog in de gaten!
    heel veel plezier nog daar, en geniet er van!
    tot volgende week!!!

Liefs!xxx

• 23 Februari 2010 - 11:59

Roelof:

Is die puzzel eigenlijk nog afgekomen?

veel plezier nog.

gr. Roelof