De schoolbanken in - Reisverslag uit Koekange, Nederland van Karin Holties - WaarBenJij.nu De schoolbanken in - Reisverslag uit Koekange, Nederland van Karin Holties - WaarBenJij.nu

De schoolbanken in

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 September 2008 | Nederland, Koekange


Afgelopen maandag is het theoretische gedeelte van de minor ISD begonnen. Dit heeft tot gevolg dat ik de afgelopen 5 dagen in de schoolbanken heb doorgebracht. Na de jaarstage en na de vakantie kan ik wel stellen dat het dan niet mee valt om 5 dagen school te volgen.

Gelukkig is me wel het één en ander duidelijk geworden. De maandag, dinsdag en de donderdag morgen heeft in het teken gestaan van theorie. We hebben het gehad over het ontwikkelingsland in het algemeen en hoe je een project/onderzoek op een goede manier opbouwt. Na deze theorie zijn we op pad gestuurd om deze theorie om te zetten naar de praktijk. Kirsten en ik moeten in de komende weken een plan van aanpak opstellen. Hierin komt grof gezegd onze werkwijze in te staan.

De opdrachtgever wil graag dat wij ons bezig gaan houden met het jeugdwerk. Dit is op dit moment nog heel erg breed en kan ook alle kanten nog op. Aan ons is het de taak om vooral onderzoek te verrichten om er zo achter te komen wat de jongeren willen en kunnen. Het mooiste zou zijn als we een programma op kunnen zetten die aansluit bij de wensen en de mogelijkheden van de jongeren. De groep studenten die na ons komen kunnen zich dan meer richten op het uitvoeren en aanpassen van het programma.

Iedere middag komen we met de groep weer samen en praten we samen met onze begeleidend docent, Peter, over onze plannen. Peter heeft 4 jaar in Zambia gewoond en kan ons hele mooie en interessante verhalen vertellen. Ik vind het erg leuk om hierover te horen maar kan me nog niet goed voortstellen dat ik over 1 ½ week daar over de markt loop.

Maandag was ook echt de eerste keer dat we met de groep samen aan iets moesten werken. Dit is natuurlijk aftasten maar volgend mij zit het wel goed. Er heerst een ‘natuurlijke harmonie’ aldus Sjoerd. Er is op dit moment geen duidelijk leider in de groep maar toch kunnen we goed aan opdrachten werken. Dit kwam afgelopen woensdag ook naar voren tijdens de zogehete ‘teambuilding’. We kregen wat opdrachten die we als groep uit moesten voeren en dat ging wonderbaarlijk gemakkelijk. Iedereen luistert naar elkaar en geeft elkaar de kans om ideeën naar voren te brengen.
Al met al dus een gezellige week. Het idee om een huiskip met de naam Flappie aan te schaffen is ook al geboren. Ben benieuwd hoe hij zich met de kerst zal voelen.

Nog 8 dagen en dan moet ik er echt aan geloven. De koffer is al een beetje gepakt en de meeste spullen heb ik in huis. Nu maar hopen dat ik niet boven de 20 kilo kom.
Om 15.30 moet ik op Schiphol zijn om het vliegtuig van 18.25 te halen naar Frankfurt. Om 19.35 komen we daar aan en zullen om 20.45 weer vertrekken. Een Airbus A340-600 zal ons in 10.40 uur brengen naar Johannesburg. Daar moeten we nog 4 uur wachten om naar Lilongwe te vliegen. Daar zullen we met een bus naar Chipata gebracht worden. We hopen dan rond 18.00 op onze eindbestemming te zijn. Een hele reis dus.

Maar eerst nog ff een weekje hier genieten en leuke dingen doen.

Groetjes Karin


  • 13 September 2008 - 07:37

    Pa En Ma:

    Het komt nu echt dichtbij We gaan vanmiddag al een beetje afscheid nemen door met het hele gezin iets leuks te doen. 4 maanden is een hele tijd maar daar komen we met ons allen best doorheen. We kunnen je volgen en de moderne tijd brengt mee dat contact nog steeds mogelijk is.
    Veel plezier vanmiddag en geniet van de laatste week Koekange
    XXXX Pa en Ma-

  • 13 September 2008 - 08:24

    Rianne:

    Hé Karin,
    Ik ben erg benieuwd naar je verhalen en hoe jullie onderzoek gaat verlopen.
    Op naar Zambia!!!!!
    Maar laten we eerst vrijdag maar eens een super mooi feessie gaan bouwen!!!!

    Liefs Rianne

  • 13 September 2008 - 08:26

    Rianne:

    O'ja wel voorzichtig met Flappie hè!!!

  • 15 September 2008 - 09:04

    Eduard:

    Das eens wat anders dan koekange! Volgende week zit je dus al in zambia? Gaaf hoor. Ik blijf je de komende tijd volgen. Veel plezier alvast!

  • 15 September 2008 - 14:44

    Lisa:

    Nou nog 5 dagen!!
    eerst nog weer een gezellig feestje, en dan 4 maanden hard aan de slag en heel veel plezier maken!
    tot vrijdag!

    liefs!

  • 15 September 2008 - 16:13

    Erika :

    Hey Karin ik lees net jou blog... krijg een mailtje dat je mijn blog hebt gelezen!!Hoezo toevallig.
    Bedankt voor je reactie.. voor jou komt het echt al dicht bij.. Heel veel succes. ook met vliegen.. en veel plezier.. ik hou jou ook in de gaten hoor!!
    Groetjes

  • 15 September 2008 - 16:24

    Marleen (VELD!) ;-):

    heey karin!!

    Spannend.. nu nog een week! Wat een lange reis moet je maken voordat je op de plek van bestemming bent, maar het wordt vast super! Gelukkig dat je eerste schoolweek met de groep goed is verlopen dan heb je al een zorg minder als je zaterdag vertrekt.. Lekker gaan genieten van alles wat je gaat zien en natuurlijk van je laatste week Nederland! Vond het vanmiddag gezellig.. en tot vrijdag!!

    Liefs Marleen

  • 15 September 2008 - 17:24

    Sjanine:

    Hee karin,,

    Komt nou wel erg dicht bij! nog een paar dagen:D Eerst vrijdag nog een mooi feestje er van maken! en dan hup zaterdag het vliegtuig in! Spannend! Ben er benieuwd naar al je verhalen! En ga zeker regelmatig kijken op je site!! Heel veel succes:D

    Tot vrijdag!

    Liefs sjanine

  • 15 September 2008 - 19:34

    Harkie:

    Nog 117 uur en dan is het toch zover gekomen dat je in het vliegtuig richting frankfurt gaat, voor waarschijnlijk toch wel je meest avontuurlijke reis en verblijf in het afrikaanse Zambia. Besef nog steeds niet dat ik je straks 4 maanden niet lijfelijk kan aanschouwen, maar dat zal me waarschijnlijk wel snel duidelijk worden als je daadwerkelijk weg bent.
    maar zover is het nog niet, want eerst nog een knalfeest op vrijdag en dan zaterdag uitzwaaien.
    love ya xxxx!!

  • 16 September 2008 - 18:48

    Walda:

    Hoi Kaatje,

    Nog een paar dagen en dan ga je.
    Spannend hoor, maar eerst nog ff feesten.
    See you on friday.

    Groetjes Walda

  • 17 September 2008 - 09:25

    Geke:

    Hoooi!!

    Ik krijg alweer de kriebels als ik je verhalen lees. Spannend allemaal!! Kennen ze daar wel pizza hawaï met extra gehakt? Anders kan ik zo nu en dan wel wat stukjes opsturen ;)Deze week nog even extra goed genieten!

    Past alles in je vacuumzakken? Hopelijk scheelt dat wel wat ruimte, want je weet natuurlijk niet wat er na vrijdag nog meer bij in moet ;)

    Succes met de laatste voorbereidingen!

    Liefs Geke

  • 17 September 2008 - 14:41

    Boukje:

    Hee reisgenootje :)
    Hier mijn beloofde berichtje ;) Leuke site hoor!! Het komt nu echt dichtbij he! We gaan er een leuke tijd van maken!! See You Tomorrow (zal me nog even over mijn koffer ontfermen haha)
    liefs boukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 42358

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 28 April 2016

Karin goes Down Under (again)

05 Oktober 2014 - 14 November 2014

Down under, Australië

04 September 2011 - 20 September 2011

Het wilde westen, USA

14 Februari 2010 - 26 Februari 2010

Rusland

20 September 2008 - 22 Januari 2009

Chipata Zambia

Landen bezocht: